وب اینگیج (Webengage) | ترجمه داکیومنت قسمت اول

مقدمه وب اینگیج

وب اینگیج یک مجموعه کامل از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی است که با امکان فعال‌سازی کسب‌وکارهای مصرف‌کننده برای رشد از طریق درگیری با کاربران از طریق کانال‌های متعددی مانند اعلان‌های پوش، درون‌برنامه‌ای، پیامک، اعلان‌های سایت، اعلان‌های وب‌پوش، ایمیل، فیسبوک-اینستاگرام و واتس‌اپ، آنها را به سمت رشد هدایت می‌کند. قابلیت‌های تحلیلی این پلتفرم همچنین امکان می‌دهد کسب‌وکارها به یک دید 360 درجه از کاربران، محصولات و کمپین‌های خود دست یابند و تأثیر هر کانال درگیری را مقایسه کنند.

در وب‌انگیج، ما عاشق کمک به کسب‌وکارهایی همچون شما برای تحریک رشد پایدار از طریق درگیری مبتنی بر داده‌ها در طول چرخه کاربران شما هستیم. با کمک به شما در بهره‌برداری از بینش‌های زمان‌واقع در مورد کاربران و تعاملات آن‌ها با برنامه، وب‌سایت و کمپین‌های شما، طراح سفر ما به شما امکان می‌دهد تا به طور بی‌درز کاربران را در هر مرحله درگیری فعال کنید.

این همان دلیلی است که داده‌های مرتبط با کاربر در وب اینگیج (که به صورت کلی به عنوان ویژگی‌های کاربری معرفی می‌شوند) و داده‌های رفتاری (که به عنوان رویدادها و ویژگی‌های رویداد ارجاع داده می‌شوند) پایه‌ی تمام فعالیت‌های درگیری کاربر خود را تشکیل می‌دهند.

بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع استفاده از داشبورد خود با مفاهیم زیر آشنا شوید:

 

توضیحات اولیه وب اینگیج

یوزر (Users)

درک تمام مفاهیم مرتبط با کاربران در وب اینگیج

بخش زیر برای کمک به شما در درک انواع مختلف کاربران، ویژگی‌های کاربری و کاربردهای آن‌ها در داشبورد وب اینگیج طراحی شده است. بیایید با مبانی شروع کنیم.

تعریف یوزر

تعریف یوزر در وب انگیج

 

این موضوع ما را به سؤالی می‌رساند: وب اینگیج چگونه کاربران را تشخیص می‌دهد؟

در واقع موضوع بسیار ساده‌ای است. هنگامی که پلتفرم‌های خود (برنامه، وب‌سایت، CRM، سرور) را با حساب وب اینگیج خود متصل می‌کنید، ما به صورت خودکار شروع به تشخیص و جمع‌آوری اطلاعات ابتدایی درباره کاربران شما به صورت زمان‌ واقعی می‌کنیم.

تمام این داده‌ها در بخش‌های زیر از داشبورد شما نمایش داده می‌شود:

کاربران (اطلاعات ابتدایی مرتبط با کاربر مانند موقعیت جغرافیایی، مرورگر، شناسه برنامه، سیستم‌عامل و غیره)

رویدادها (فعالیت‌های عمومی کاربران مانند ورود، خروج، نصب برنامه، حذف برنامه، آغاز نشست، پایان نشست و غیره)

علاوه بر این، شما می‌توانید به صورت دستی اطلاعات تاریخی کاربر یا جزئیات کاربر آفلاین را از طریق بخش مدیریت داده داشبورد خود بارگذاری کنید. به این ترتیب، تمام داده‌های کاربری خود را در یک مکان خواهید داشت.

تمامی این داده‌ها در بخش‌های زیری از داشبورد شما پر می‌شود:

Users (اطلاعات ابتدایی مربوط به کاربر مانند موقعیت، مرورگر، شناسه برنامه، سیستم عامل و غیره)

Events (فعالیت‌های عمومی کاربران مانند ورود، خروج، نصب برنامه، حذف برنامه، شروع جلسه، پایان جلسه و غیره)

علاوه بر این، می‌توانید جزئیات کاربران تاریخی یا جزئیات کاربران آفلاین را از طریق بخش مدیریت داده‌ها در داشبورد خود به صورت دستی بارگذاری کنید. با این روش، تمامی داده‌های کاربر خود را در یک مکان دارا خواهید بود.

 

کاربران ناشناخته و شناخته‌شده ( Unknown and Known Users)

با توجه به نوع اطلاعاتی که یک کاربر در برنامه یا وب‌سایت شما به اشتراک می‌گذارد، آن‌ها به دسته‌بندی‌هایی به نام "ناشناخته" و "شناخته" تقسیم می‌شوند.

شما می‌توانید کاربران ناشناخته را به عنوان "کاربران ناشناس" و کاربران شناخته‌شده را به عنوان "کاربران شناسایی‌شده" در نظر بگیرید. همانند اینکه از جزئیاتی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن یا شناسه مشتری برای شناسایی کاربران خود استفاده می‌کنید، داشبورد وب اینگیج شما نیز از این جزئیات برای شناسایی کاربران استفاده می‌کند. این جزئیات به نام شناسه‌های منحصربه‌فرد در وب اینگیجشناخته می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را هنگام تنظیم حساب خود به صورت سفارشی تعریف کنید.

شناسه‌ی منحصربه‌فرد

شناسه‌ی منحصربه‌فرد یک قطعه اطلاعات است که معمولاً توسط خود کاربران به اشتراک می‌گذارند یا به هر کاربر توسط شما نسبت داده می‌شود و به شما در شناسایی آنها کمک می‌کند.

به عنوان مثال، اگر آدرس ایمیل را به عنوان شناسه‌ی منحصربه‌فرد برای حساب خود تعریف کنید، آنگاه تمام کاربرانی که آدرس ایمیل خود را در برنامه/وب‌سایت شما به اشتراک می‌گذارند، به عنوان کاربران شناخته‌شده شناخته می‌شوند. و کاربرانی که هنوز آدرس ایمیل خود را به اشتراک نگذاشته‌اند به عنوان کاربران شناخته نشده شناسایی می‌شوند.

تعریف شناسه منحصر به فرد

ادامه در قسمت دوم