معرفی ابزارهای مارکتینگ اتومیشن

ابزارهای مارکتینگ اتومیشن تنوع بسیار بالایی دارن. شناخت این ابزارها باعث میشه تا برای استفاده از بهترین ابزار بشه تصمیم درست‌تری گرفت. البته که در ایران استفاده از ابزارها با محدودیت‌های مالی و شرایط پیچیده‌ای روبروست ولی با این حال شناخت این ابزارها و عمیق شدن در ویژگی‌هایی که دارن می‌تونه باعث بشه که شما اگر هر کدوم از ابزارهای مارکتینگ اتومیشن رو در کسب و کارتون پیاده‌سازی کردید بتونید درخواست ویژگی‌های مختلف نسبت به کسب و کارتون داشته باشید. 
در ادامه در رابطه با برخی ابزارهای مارکتینگ اتومیشن صحبت خواهیم کرد تا با این ابزارهای مارکتینگ اتومیشن بیشتر آشنا بشید.

آشنایی با ابزارهای محبوب مارکتینگ اتومیشن

HubSpot: یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن است که ابزارهایی برای ایمیل مارکتینگ، مدیریت روابط با مشتری (CRM)، و تجزیه و تحلیل وب‌سایت ارائه می‌دهد. این ابزار یکی از کامل‌ترین و بهترین ابزارها در کل دنیا به حساب میاد و بیشتر مشتریان و استفاده کنندگان این ابزار مارکتینگ اتومیشن کسب و کارهای کوچک هستن.

 

 

Insider: یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی است که در خاورمیانه هم به طور گسترده استفاده میشه، به خصوص در زمینه بازاریابی چندکاناله (omnichannel) و تجربه مشتری (customer experience). این پلتفرم به کسب‌وکارها کمک می‌کنه تا مشتریانش رو بهتر شناسایی کنه و پیام‌های بازاریابی هدفمندی را از طریق کانال‌های مختلف مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی ارسال کنه. این ابزار بر خلاف Hubspot یک ابزار برای کسب و کارهای متوسطه.

 

 

WebEngage: این ابزار به خصوص در کشورهای GCC (کشورهای حاشیه خلیج فارس) برای ایجاد تعاملات هدفمند با مشتریان و مدیریت کمپین‌های چندکاناله استفاده میشه. اغلب کسب و کارهای ایرانی هم مثل اسنپ‌فود، اسنپ و آپ در حال حاضر در حال استفاده از این ابزار هستند. این ابزار نیز به طور کلی برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ مناسب است. 

 

 

Intrack: اینترک نیز یک ابزار مارکتینگ اتومیشن ایرانی است که از 2021 فعالیت خودش رو شروع کرده و به خوبی با ابزارهای خارجی در ایران در حال رقابت است و کسب وکارهای مختلفی مثل دیجی‌کالا و دیجی‌پی از این ابزار استفاده می‌کنن. این ابزار مارکتینگ اتومیشن با توجه به اینکه یک ساختار مشابه با ابزارهای مارکتینگ اتومیشن خارجی مثل وب اینگیج دارد با استفاده از آن می‌توان تسلط مناسبی روی ابزاری مثل Webengage هم داشت. 

 

 

ActiveCampaign: این ابزار یکی از ابزارهای مارکتینگ اتومیشن است که بسیار مناسب کسب و کارهای کوچکه و یکی از ابزارهایی است که به خوبی بر روی ایمیل مارکتینگ تمرکز کرده است و یکی از ابزارهای مارکتینگ اتومیشن قوی در این کانال به حساب می‌آید. این ابزار نیز برای کسب و کارهای کوچک مناسب‌تر است اگرچه کسب و کارهای متوسط و بزرگ هم از آن استفاده می‌کنند.

 

 

چه مواردی در انتخاب ابزارهای مارکتینگ اتومیشن مهم است؟

برای اینکه بتونیم یک ابزار مارکتینگ اتومیشن مناسب با توجه به کسب و کار و هدفی که دنبال می‌کنیم انتخال کنیم باید به چند مورد دقت کرد.

1. پشتیبانی مناسب کسب و کار: به طور کلی یکی از قسمت‌های مهم برای موضوع انتخاب یک ابزار مناسب همیشه تیم پشتیبانی اون کسب و کاریه که انتخاب می‌کنیم ولی اهمیت این موضوع در انتخاب ابزارهای مارکتینگ اتومیشن بسیار مهم‌تره به این دلیل که شما شاید در هفته بیش از ده‌ها بار نیاز به پشتیبانی برای موارد مختلف داشته باشید.

2. تطابق ابزار با نیازهای کسب و کار: یکی از مهمترین موارد انتخاب یک ابزار مارکتینگ اتومیشن تطابق اون ابزار با نیازهای کسب و کار شماست. برای انتخاب یک ابزار مناسب باید ابتدا ببینید که اون ابزاری که انتخاب می‌کنید کدوم نیاز کسب و کار شما رو می‌تونه برطرف کنه و اگر تمامی نیازهای کسب و کار شما رو پوشش داد انتخاب کنید.

 

 

3. داشتن داکیومنت مناسب برای پیاده سازی ابزار: پیاده سازی ابزارهای مارکتینگ اتومیشن بسیار پیچیده‌ست، برای اینکه بتونید این کار رو با سادگی بیشتری انجام بدید، باید حتما داکیومنت مناسبی رو برای پیاده سازی داشته باشه تا بتونید این کار رو راحت‌تر پیش ببرید. 

4. دیتا محور بودن ابزارها: یکی از قسمت‌های مهم هر ابزار مارکتینگ اتومیشن دیتاهایی است که داره. پس یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از ابزارهای مارکتینگ اتومیشن دیتاست که باید بتونه دیتاهای خوبی رو برای شما آماده کنه و همچنین بتونید از این دیتاها گزارش‌های مناسبی رو دریافت کنید. 

به طور کلی برای انتخاب یک ابزار مارکتینگ اتومیشن باید علاوه بر اینکه ابزارهای مختلف رو می‌شناسید، نیازهای کسب و کار خودتون رو هم ارزیابی کنید و بعد از اون برای انتخاب یک ابزار مناسب مارکتینگ اتومیشن تصمیم‌گیری کنید.